« 満面の笑顔(推定)で… | Main | 新フルエンザ »

December 03, 2009

粘土遊び

12月2日
 先月、若の保育参加があった。家と変わらず、マイペースな若を満喫したわけだが、その時に粘土遊びもした。
 若、大層熱心である。かつ、巧い。
 殿はほとんど興味を示さなかった。一度は買った小麦粉粘土も、固くなって処分したのだが、再び、若の為に買いたくなった。…久しぶりに粘土をこねたら、オイラが激しく楽しかったから…では、ない。(多分)
 園で使っていた油粘土の新感触に惚れ込み、某巨大手芸店で同じものを探す。興味のある人は『ウクカル粘土』で検索してみるといいかもしれない。値段は普通の油値段の4倍ほどするが、軽い、白い、粘る(垂れない)、軟らかい、あまり臭くない…と、油粘土のイメージが変わる一品である。
 まずは、若にヘビを作ってもらって…、ちょっと手を加えてソフトクリームや、カタツムリにする。
 ギョウザ形も作ったりしていると、若からのリクエストは象、アヒル、ウサギ…消防車? すまん…消防車は…よくわからん(^^;(笑)
 その傍らで、粘土の感触を楽しみつつ、1時間以上も集中して遊んでいる若。血は争えないものである。

|

« 満面の笑顔(推定)で… | Main | 新フルエンザ »

Comments

I just wanted to jot down a brief word to express gratitude to you for all the superb tricks you are giving out at this site. My prolonged internet search has at the end of the day been rewarded with useful points to go over with my neighbours. I would tell you that most of us website visitors actually are rather endowed to dwell in a fabulous place with very many awesome professionals with good tips. I feel very much blessed to have seen your entire site and look forward to tons of more amazing times reading here. Thank you once more for everything.

Posted by: Rodrick | April 21, 2015 at 11:32 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




« 満面の笑顔(推定)で… | Main | 新フルエンザ »